معاون وزیر در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو به ذخایر ذغال‌سنگ خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: اولین نیروگاه ذغال‌سنگ کشور در این منطقه در حال ساخت است.

ذغال‌سنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی شامگاه گذشته ۲۸ بهمن در دیدار با محسن بختیار، معاون وزارت نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی،  همراهی وزارت نیرو با برنامه‌های استان در راستای صادرات برق به افغانستان را خواستار شد و اظهار کرد: مرز مشترک طولانی با افغانستان یکی از فرصت‌های بسیار مطلوب خراسان‌جنوبی است. مرز ماهیرود از مرزهای فعال کشور طی یک سال گذشته بوده و به دلیل مرز مشترک گسترده با کشور افغانستان، تمایل به فعال شدن دیگر مرزهای استان داریم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده در راستای بازگشایی مرز یزدان عنوان کرد: افغانستان در بازگشایی مرزها به دنبال منافعی است.  یکی از این منافع، تأمین برق است که چنانچه ما بتوانیم شرایط را برای صادرات برق به این کشور مهیا کنیم، گامی در راستای بازگشایی مرز یزدان برداشته‌ایم.  

وی افزود: خدمات دادن به جمعیت پراکنده استان پهناور خراسان‌جنوبی پرهزینه است،  با وجود همه کارهای خوبی که انجام شده، هنوز در برخی مناطق با مشکلاتی مواجه هستیم که باید برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.  تأمین تانکر برای آب‌رسانی سیار و احداث مخزن در برخی مناطق از جمله نیازهایی است که باید تا قبل از فصل گرما رفع شود.  وزارت نیرو باید در این زمینه به استان کمک کند تا در فصل گرم سال با مشکلات کمتری مواجه باشیم.

معاون وزیر نیرو نیز در این جلسه آب را از اولویت‌های خراسان‌ جنوبی برشمرد و گفت: اجرای طرح فاضلاب به‌عنوان راهکاری برای تأمین آب جایگزین است که خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشرو در این زمینه است و نخستین وام بانک توسعه اکو برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب به این منطقه اختصاص یافت.  

بختیار اضافه کرد: موضوع تأمین آب حوزه روستایی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار وزارتخانه است، از سازمان برنامه و بودجه کشور مجوزهای لازم را گرفته‌ایم تا بتوانیم از ماده ۵۶ برای تأمین ۲۵۰ میلیارد تومان نسبت به توسعه آب روستایی اقدام کنیم.

همچنین با توجه به ذخایر ذغال‌سنگ خراسان‌جنوبی ساخت اولین نیروگاه ذغال‌سنگ کشور در این منطقه در حال اجراست.

کد خبر 585602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha